Tuesday, January 29, 2013

Γαλλικός «πατριωτικός καταναλωτισμός»!

Εχει την όψη ζεν πρεμιέ, μιλάει έξω από τα δόντια χωρίς περιστροφές και αγωνίζεται με λύσσα για την προστασία της εγχώριας παραγωγής από τις ζημιές της παγκοσμιοποίησης : είναι ο υπουργός «παραγωγικής ανάκαμψης», ο Αρνό Μοντεμπούρ.
Σήμερα θα ήθελα να σας μιλήσω γι' αυτόν, γιατί ο λόγος του μοιάζει να πιάνει σιγά σιγά τόπο σε μια Γαλλία που ταλανίζεται από την ανασφάλεια του αύριο. Γιατί μια επιθυμία του, για την οποία ορισμένοι τον περιγέλασαν το περασμένο φθινόπωρο, έγινε πραγματικότητα. Τότε, τον Οκτώβριο, τόλμησε να χρησιμοποιήσει εαυτόν για τη ρεκλάμα των γαλλικών προϊόντων, εκπλήσσοντας τους πάντες όταν τον είδαν να ποζάρει με γαλλικό ναυτικό μπλουζάκι, γαλλικό ρολόι και έναν μίξερ «Μουλινέξ» στο χέρι.
«Σκοπεύω να ζητήσω από τα μεγάλα καταστήματα λιανικής να δημιουργήσουν ειδικά ράφια "made in France" όπως έχουν κάνει με τα "Βίο"», είχε δηλώσει με το «Μουλινέξ» στο χέρι. Είχε εκφράσει παράλληλα την αντίθεσή του για την απαγόρευση από την Ε.Ε. της σηματοδότησης της γεωγραφικής προέλευσης των εμπορευμάτων εσωτερικής κατανάλωσης (κανονισμός Νο2081/92).
Πολλά κράτη επιθυμούν την αναθεώρηση όπως και η Γαλλία, η οποία το 2003 καταδικάστηκε από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο στο Λουξεμβούργο, για μη τήρηση του κανονισμού.
Η ιδέα επομένως της συγκέντρωσης των γαλλικών προϊόντων κάτω από μια ταμπέλα είναι ένας εύσχημος τρόπος για να παρακαμθεί η ευρωπαϊκή απαγόρευση.
Και να που η επιθυμία του Μοντεμπούρ υλοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα, σε σουπερμάρκετ στη Βρετάνη (Morbihan), που πρώτο οργάνωσε ένα σημείο αποκλειστικής πώλησης γαλλικών προϊόντων. Μία τετράμετρη ταμπέλα με χρώματα μπλε-άσπρο-κόκκινο υποδεικνύει: «προϊόντα παρασκευασμένα στη Γαλλία». Στα ράφια, 80 και πλέον προϊόντα γαλλικής προέλευσης αποτελούν πρόκληση και κάλεσμα. Οι Γάλλοι έχουν αρχίσει να μιλούν για «πατριωτικό καταναλωτισμό». Ολα δείχνουν ότι θα ακολουθήσουν και άλλοι το παράδειγμα, όπως η μεγάλη αλυσίδα «Λεκλέρκ», που δήλωσε ότι μελετάει μια παρόμοια οργάνωση.
Η ιδέα Μοντεμπούρ μοιάζει απλή. Συχνά όμως οι απλές ιδέες πετυχαίνουν, αρκεί να έχουν γίνει συνείδηση όλων. 
.enet.gr
29/01/13
--
-

Ο ΧΡΟΝΟΣ ΕΠΙΜΕΝΕΙ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ. Η κρίση απαιτεί τη συστράτευση του καταναλωτικού κοινού ...

No comments:

Post a Comment

Only News

Featured Post

US Democratic congresswoman : There is no difference between 'moderate' rebels and al-Qaeda or the ISIS

United States Congresswoman and Democratic Party member Tulsi Gabbard on Wednesday revealed that she held a meeting with Syrian Presiden...

Blog Widget by LinkWithin