Monday, February 10, 2014

Στα σύνορα της Ευρώπης: μια γέφυρα, χίλιες ιστορίες

Η γέφυρα Mimram στο Στρασβούργο διασχίζει το Ρήνο ενώνοντας δύο χώρες και δύο λαούς "αιώνιους" αντιπάλους σε μια περιοχή, την Αλσατία, που για αιώνες υπήρξε πεδίο μάχης Γάλλων και Γερμανών… Όμως αυτοί οι πόλεμοι πλέον ανήκουν στο παρελθόν και οι κάτοικοι των δύο πλευρών του ποταμού είναι πιο πρόθυμοι από ποτέ να ζήσουν ειρηνικά μαζί και να ενώσουν τις δυνάμεις τους για την απασχόληση, της στέγη και την παιδεία.


Αν σταθείς στη γέφυρα, και κοιτάξεις τη Γερμανία θα δεις το Κελ, μια μικρή γερμανική πόλη οι κάτοικοι της οποίας συχνά περνούν απέναντι για να απολαύσουν την μεγάλη ποικιλία πολιτιστικών εκδηλώσεων που οργανώνονται στο Στρασβούργο, οι κάτοικοι του οποίου κάνουν την αντίστροφη διαδρομή για τα ψώνια τους ή απλά για να κάνουν μία βόλτα δίπλα από το ποτάμι.

Το καφέ της NadègeBarre στη γειτονιά Deux Rives ("Δυο όχθες"), του Στρασβούργου έχει όλο και περισσότερους γερμανούς πελάτες, ενώ ο AxelTabor, ιδιοκτήτης πετυχημένης αλυσίδας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στη γερμανική πλευρά, μας εξηγεί πώς η επιχείρηση του βρίσκεται σε σημείο τόσο ιδανική που είναι σαν όλη η Ευρώπη να δουλεύει για λογαριασμό του. "Πουλάμε στις δύο μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές, που μαζί αποτελούν τη μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο".

Η ίδια η γέφυρα Mimram αποτελεί σύμβολο ρεαλιστικής και εποικοδομητικής συνεργασίας Γαλλίας και Γερμανίας. Χτίσθηκε το 1861 σα σιδηροδρομική γέφυρα, για να καταστραφεί στις αρχές του Β' Π.Π. Ο σιδηροδρομικός κόμβος παραμένει, ξαναχτισμένος με ευρωπαϊκά κονδύλια για να επιτρέψει τη διάβαση του Ρήνου με τρένο υψηλής ταχύτητας.

Ο πόλεμος δεν ήταν όμως ο μοναδικός καταλύτης στις σχέσεις των δύο πλευρών: τη δεκαετία του 1950 Γαλλία και Γερμανία πρωτοστάτησαν στη δημιουργία της Ευρωπαϊκής Κοινότητας Άνθρακα και Χάλυβα (ΕΚΑΧ) για να προλάβουν μια νέα καταστροφή. Οι χώρες της Ευρώπης ένωσαν σε μια κοινή αγορά, το θεμέλιο της οικονομίας τους, τις βιομηχανίες άνθρακα και χάλυβα, προκειμένου να κάνουν έναν πόλεμο όχι μόνο αδιανόητο αλλά και ασύμφορο.

Η ΕΚΑΧ λίγα χρόνια αργότερα έγινε η ΕΟΚ και μετά η Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία έβαλε τα θεμέλια για την ανάπτυξη και συνεργασία επιχειρήσεων και ανθρώπων και τη δημιουργία των σημερινών στενών δεσμών μεταξύ των πρώην εχθρών. Το Στρασβούργο επιλέχθηκε για έδρα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, για να συμβολίσει ακριβώς αυτό το νέο πνεύμα.

Ήδη στο Στρασβούργο και στο Κελ ο τρόπος ζωής των ανθρώπων έχει αλλάξει. Χάρη στην ελεύθερη κυκλοφορία στην ΕΕ, χιλιάδες ευρωπαίοι πολίτες καθημερινά διασχίζουν τα σύνορα για να εργαστούν σε γειτονικές χώρες.

Φέτος, το πρώτο δίγλωσσο νηπιαγωγείο ανοίγει στο Κελ, δίνοντας την ευκαιρία σε 30 παιδιά από τη Γαλλία και 30 παιδιά από τη Γερμανία να μάθουν δύο γλώσσες από τα πρώτα τους βήματα . Εάν το πρόγραμμα λειτουργήσει καλά, περισσότερα δίγλωσσα εκπαιδευτικά προγράμματα θα μπορέσουν να ακολουθήσουν.

"Οι Γάλλοι και οι Γερμανοί δάσκαλοι θα μιλούν τη γλώσσα τους και τα παιδιά θα μεγαλώνουν με δύο γλώσσες και δύο πολιτισμικούς κόσμους. Τα παιδιά δεν διαλέγουν τους φίλους τους με βάση την εθνικότητα, αλλά τη συμπάθεια. Έτσι, και οι γονείς θα γνωρίζουν ο ένας τον άλλο καλύτερα" μας εξηγεί η AnnetteLipowsky, επικεφαλής Επικοινωνιών και Διασυνοριακής Συνεργασίας του δήμου του Κελ.

Οι δύο πόλεις άλλωστε συνδέονται με ολοένα και στενότερους δεσμούς… Από του χρόνου, μια νέα γέφυρα θα ενώσει τις γραμμές του τραμ του Στρασβούργου με το Κελ, έργο που συγχρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Interreg της ΕΕ με ποσό που φτάνει τα 4 εκ. ευρώ.

Οι τοπικές αρχές έχουν δεσμευθεί να προωθήσουν την ακόμα στενότερη συνεργασία των δύο πόλεων και την ανάδειξη ενός πραγματικά διασυνοριακού πόλου σημειώνει η NawelRafik-Elmrini, αντιδήμαρχος Στρασβούργου, αρμόδια για τις ευρωπαϊκές και διεθνείς υποθέσεις. "Δεν υπάρχουν πια φυσικά σύνορα και τώρα δε θα υπάρχουν πλέον σύνορα ούτε στο μυαλό των ανθρώπων" συμπλήρωσε...
europarl.europa.eu
10/2/14
--
-
 ΣΧΕΤΙΚΑ:

1 comment:

  1. Frontiers of the EU: the border that ceased to be....

    The Passerelle Mimram/Mimram-Brücke straddling the river Rhine at Strasbourg is one of the bridges joining two border regions that were once bitterly divided. Before the Alsace region was the stage for a series of bloody battles between France and Germany over who could rule this region. The guns have now fallen silent and locals are more than content to sample the best of what both countries have to offer in terms of employment, housing and education.

    Looking across the bridge from the French side, you will see the German town of Kehl. Its residents like to cross the bridge to enjoy the many cultural shows available on the other side, just as the people of Strasbourg like to come over to pick up bargains. Many also come down to simply enjoy the park stretching across the river.

    Nadège Barre's café in Strasbourg's Deux Rives quarter has been seeing more and more German clients while Axel Tabor, owner of a prospering second-hand car business in Kehl, said his firm was perfectly located and that Europe worked for him. “We are selling to the two biggest car markets in Europe, we’re online in both markets and actually it’s the biggest market in the world,” Tabor said.

    The Mimram bridge is emblematic of the constructive and pragmatic collaboration between the two regions. The original railway bridge constructed in 1861 was destroyed at the onset of the Second World War, but these days it has been replaced by a high-speed twin-track railway bridge that was built thanks to EU funds.......................http://www.europarl.europa.eu/news/en/news-room/content/20140207STO35327/html/Frontiers-of-the-EU-the-border-that-ceased-to-be
    10/2/14

    ReplyDelete

Only News

Featured Post

US Democratic congresswoman : There is no difference between 'moderate' rebels and al-Qaeda or the ISIS

United States Congresswoman and Democratic Party member Tulsi Gabbard on Wednesday revealed that she held a meeting with Syrian Presiden...

Blog Widget by LinkWithin