Friday, January 18, 2013

Χέρι τροϊκανών στα λάπτοπ

Αποκόπηκε η επιχορήγηση των μαθητών της Β΄ Γυμνασίου
Μετά από απαίτηση της Τρόικας, το Υπουργείο Παιδείας δεν θα δώσει φέτος τα 200 ευρώ, που αντιστοιχούν στο κάθε μαθητή της Β΄ Γυμνασίου για αγορά φορητού υπολογιστή.

Για πρώτη φορά φέτος, με απαίτηση της Τρόικας, οι μαθητές της Β΄ Γυμνασίου δεν θα λάβουν επίδομα αγοράς φορητού ηλεκτρονικού υπολογιστή. Όπως πληροφορούμαστε, το σχετικό κονδύλι έχει αποκοπεί από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας για το 2013.


Με την εξέλιξη αυτή, το κράτος εξοικονομεί γύρω στα 2 με 3 εκ. ευρώ, ενώ χιλιάδες μαθητές χάνουν τα 200 ευρώ, που θα λάμβαναν ως χορηγία για την αγορά λάπτοπ.
Πριν από μερικούς μήνες, ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού Γιώργος Δημοσθένους είχε δηλώσει στην εφημερίδα μας ότι η χορηγία για την αγορά φορητών υπολογιστών των μαθητών της Β΄ Γυμνασίου «παρέμεινε άθικτη» στον νέο προϋπολογισμό. Είχε αναφέρει, επίσης, ότι μελετάται το ενδεχόμενο η επιχορήγηση να γίνεται στο μέλλον στοχευμένα, βάσει οικονομικών κριτηρίων.

Άλλαξαν τα δεδομένα
Από τότε, όμως, φαίνεται πως τα δεδομένα άλλαξαν. Οι πιέσεις της Τρόικας προς το κράτος οδήγησαν σε αποφάσεις και μέτρα, που πλήττουν τον τομέα της παιδείας, και στην προκειμένη περίπτωση τους μαθητές.

Το πρόγραμμα επιχορήγησης αγοράς Φορητού Ηλεκτρονικού Υπολογιστή για μαθητές που φοιτούν στη Β΄ τάξη των Δημόσιων Γυμνασίων, των εγκεκριμένων Ιδιωτικών Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης και στην Προπαρασκευαστική τάξη των Εσπερινών Γυμνασίων, είχε ξεκινήσει από το Υπουργείο Παιδείας πριν από μερικά χρόνια, στα πλαίσια της αναβάθμισης του εκπαιδευτικού συστήματος και της παροχής ποιοτικής παιδείας στους νέους. 

Τα χρησιμοποιούσαν στο μάθημα
Το πρόγραμμα επιχορήγησης προνοούσε τη χρήση των υπολογιστών, από τους καθηγητές και μαθητές, κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας σε καθορισμένη μέρα, μια φορά την εβδομάδα. Στόχος ήταν η συνεχής επέκταση της χρήσης των νέων τεχνολογιών στις διαδικασίες μάθησης, έτσι ώστε οι μαθητές και οι μαθήτριές μας, μέσα και από τη χρήση του ηλεκτρονικού διδακτικού υλικού και των λογισμικών προγραμμάτων, που ετοιμάζονται στα πλαίσια της εφαρμογής των νέων Αναλυτικών και Ωρολόγιων Προγραμμάτων, να αποκτήσουν τις ικανότητες που απαιτούνται στην κοινωνία του 21ου αιώνα.

Προσπάθειες για εξαίρεση των απόρων

Όπως πληροφορούμαστε, ο Υπουργός Παιδείας κάνει προσπάθειες για να εξευρεθεί ποσό, ώστε να καταστεί εφικτή η αγορά φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών, τουλάχιστον, από τους άπορους μαθητές της Β΄ Γυμνασίου. Το θέμα πιθανόν να ξεκαθαρίσει και εντός της ερχόμενης εβδομάδας. 


Θεμελιώδης ο ρόλος της εκπαίδευσης για το περιβάλλον
Ο ρόλος της εκπαίδευσης για την εδραίωση του περιβαλλοντικού πολιτισμού είναι κρίσιμος και θεμελιώδης, δήλωσε χθες το μεσημέρι ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού Γιώργος Δημοσθένους.

Σε χαιρετισμό του σε δημοσιογραφική διάσκεψη για την παράδοση της εκπαιδευτικής βαλίτσας για την Ορθολογιστική Διαχείριση των Απορριμμάτων για εκπαιδευτικούς Μέσης Εκπαίδευσης, ο κ. Δημοσθένους ανέφερε ότι «το διδακτικό υλικό που παρουσιάζεται σήμερα είναι το επιστέγασμα της συνεργασίας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου με το Πανεπιστήμιο Frederick, την Green Dot Κύπρου και την Εταιρεία Λανίτης».
Το παραγόμενο εκπαιδευτικό υλικό, πρόσθεσε, όπως αναφέρεται σε επίσημη ανακοίνωση, «αποτελεί ενδεικτικό παράδειγμα της Κοινωνικής Περιβαλλοντικής Εταιρικής Ευθύνης και της συλλογικότητας των προσπαθειών που απαιτούνται για την αποτελεσματική προώθηση των θεμάτων του περιβάλλοντος και της αειφόρου ανάπτυξης σε όλα τα επίπεδα και μορφές εκπαίδευσης».
«Ο ρόλος της εκπαίδευσης για την εδραίωση του περιβαλλοντικού πολιτισμού είναι κρίσιμος και θεμελιώδης», υπογράμμισε, προσθέτοντας ότι «τέτοιου είδους συλλογικές πρωτοβουλίες και ενέργειες μάς κάνουν να αισιοδοξούμε ότι με κοινή προσπάθεια και αγώνα μπορούμε, αλλά κυρίως έχουμε ευθύνη και υποχρέωση να κληροδοτήσουμε έναν κόσμο καλύτερο στις μελλοντικές γενεές που θα στηρίζεται στις αρχές της κοινωνικής δικαιοσύνης και της οικολογικής ακεραιότητας», ανέφερε.
Ο Υπουργός Παιδείας συνέχισε λέγοντας ότι «η συνειδητοποίηση του γεγονότος ότι κανένα μέτρο πολιτικής προστασίας δεν μπορεί να συμβάλει στην αντιμετώπιση της περιβαλλοντικής κρίσης εάν δεν διαμορφωθούν περιβαλλοντικά υπεύθυνοι, ενεργοί και κριτικά σκεπτόμενοι πολίτες, καθιστά τον ρόλο της εκπαίδευσης κρίσιμο και σημαντικό σε σχέση με την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών ζητημάτων και την επίτευξη της Αειφόρου Ανάπτυξης».
Για τον λόγο αυτό, είπε, «δράττομαι της ευκαιρίας να σας αναφέρω ότι τα θέματα του περιβάλλοντος και της αειφόρου ανάπτυξης κατέχουν πρωτεύουσα θέση στην εκπαίδευση». 

18/1/13

No comments:

Post a Comment

Only News

Featured Post

US Democratic congresswoman : There is no difference between 'moderate' rebels and al-Qaeda or the ISIS

United States Congresswoman and Democratic Party member Tulsi Gabbard on Wednesday revealed that she held a meeting with Syrian Presiden...

Blog Widget by LinkWithin