Thursday, October 17, 2013

ΥΠΕΘΑ: Απάντηση ΥΕΘΑ Δημήτρη Αβραμόπουλου σε επίκαιρη ερώτηση Προέδρου ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

ΥΠΕΘΑ, 17-10-13
«Κύριε Πρόεδρε, κύριε Πρόεδρε της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, πρώτα απ’ όλα να σας πω, ότι πράγματι το θέμα αυτό, το οποίο συζητούμε σήμερα, είναι μείζονος εθνικής σημασίας.

Πριν από λίγες μέρες, επισκεφθήκατε και εσείς το χώρο των ναυπηγείων. Είχατε μία άμεση επαφή, τόσο με τους εργαζόμενους, αλλά και μία άμεση πληροφόρηση για το πώς έχουν εξελιχθεί τα πράγματα.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω κύριε Πρόεδρε, για τη κατανόηση που δείξατε την προηγούμενη εβδομάδα, όταν υποβάλατε αυτήν την επίκαιρη ερώτηση, αλλά λόγω της επίσκεψης Άσμουσεν, δεν ήταν δυνατόν να απαντηθεί την Παρασκευή και σας ευχαριστώ για τη μετάθεση αυτής της συζήτησης για σήμερα.


Σας θυμίζω ότι με την εκτελεστική συμφωνία για τα ναυπηγεία που κυρώθηκε με το Ν. 3385/2010, ρυθμίστηκαν οι διαδικασίες, οι δικαστικές μάλλον διαφορές που προϋπήρχαν, η μεταβίβαση των μετοχών, η επίλυση του θέματος των κρατικών ενισχύσεων των ΕΝΑΕ, τα αναθεωρημένα προγράμματα ναυπήγησης των υποβρυχίων στα ναυπηγεία, καθώς και οι πληρωμές και το χρονοδιάγραμμα για τη παράδοση.

Σκοπός τότε ήταν να δοθεί τέλος στις αρχικές, αμαρτωλές συμβάσεις για τα υποβρύχια, συμπεριλαμβανομένων και των αντισταθμιστικών ωφελημάτων, που λειτούργησαν, ναι, ως αγωγός ύποπτων πληρωμών.

Η εκτελεστική συμφωνία με τα ΕΝΑΕ, περιλαμβάνει 6 τμήματα, ανάμεσα στα οποία οι συμβάσεις ναυπήγησης των υποβρυχίων του προγράμματος ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ και ΠΟΣΕΙΔΩΝ 2 αντίστοιχα.

Το Υπουργείο Εθνικής Αμύνης, δια των αρμοδίων οργάνων για τη ναυπήγηση και παραλαβή των υποβρυχίων που βρίσκονται στα ναυπηγεία, έχει ως προτεραιότητά του την ολοκλήρωση της ναυπήγησης και της παραλαβής των υποβρυχίων.

Αυτό επιδιώκει το Υπουργείο μας, μέσα πάντοτε σε αυστηρά πλαίσια νομιμότητας και εξυπηρέτησης του εθνικού και δημοσίου συμφέροντος, τόσο από σκοπιά δημοσιονομικής, όσο και αμυντικής πολιτικής της χώρας.

Στόχος ήταν και παραμένει να διαφυλαχθεί και να ενισχυθεί η ναυπηγική υποδομή της χώρας, όσο και η περιουσία του ελληνικού κράτους και πιο συγκεκριμένα, του Πολεμικού Ναυτικού, που έχει καταβάλει τεράστια ποσά χωρίς να έχει παραλάβει τίποτα.

Η λειτουργία των ναυπηγείων και τα προβλήματα ιδιοκτησίας, ανήκουν στην αρμοδιότητα των Υπουργείων Οικονομίας και του Υπουργείου Ανάπτυξης.

Από τον Ιούνιο του 2011 και μετά, εμφανίστηκε μία νέα γενιά εμπλοκών στις σχέσεις μεταξύ ναυπηγείων, υπό τη νέα διοίκησή τους και των Γερμανών υποκατασκευαστών, καθώς και στις σχέσεις αυτών των δύο, με το ελληνικό Δημόσιο.

Παρά τις προσπάθειες που έχουν γίνει μέχρι τώρα, η κατάσταση δεν έχει απεμπλακεί, κάτι που είναι για εμάς το ζητούμενο. Τα ΕΝΑΕ και ο μέτοχός τους έχουν σήμερα όπως γνωρίζετε προσφύγει στη διαιτησία, απαιτώντας αποζημίωση 1 δισ. ευρώ, η οποία εκκρεμεί ενώπιον του Διεθνούς Διαιτητικού Δικαστηρίου.

Επιδίωξη του Υπουργείου μας είναι η απεμπλοκή των συμβάσεων ναυπήγησης από τα προβλήματα που έχουν προκύψει με την ιδιοκτησία των ναυπηγείων και βέβαια η συνέχιση της λειτουργίας τους.

Κύριε Πρόεδρε, το Υπουργείο Εθνικής Αμύνης είναι - επιτρέψτε μου να πω- «πελάτης» των ναυπηγείων. Η θέση μας λοιπόν είναι άλλο διαιτησία, άλλο παράδοση των υποβρυχίων στο Πολεμικό μας Ναυτικό. Ο ίδιος ο νόμος -μην το ξεχνάμε αυτό- ξεχωρίζει τη διαδικασία προσφυγής στη διαιτησία ως προς τα υποβρύχια.

Στην περίπτωση των υποβρυχίων οι ρήτρες διαιτησίας είναι διαφορετικές σε κάθε επίπεδο. Με ρητή πρόβλεψη,  ότι στις διαφορές που προκύπτουν από τις συμβάσεις ναυπήγησης των υποβρυχίων, να εφαρμόζονται οι ρήτρες που προβλέπονται για αυτό.

Το ζήτημα της καταγγελίας των ναυπηγικών συμβάσεων είναι, και φαντάζομαι συμφωνείτε με αυτό, ένα περίπλοκο νομικό ζήτημα από μόνο του λόγω της σύνδεσής τους με το σύνολο των συμφωνιών για την πώληση των ναυπηγείων.

Όπως είναι γνωστό, το Υπουργείο Εθνικής Αμύνης είχε αποφασίσει τη μη συνέχιση των καταβολών των προβλεπόμενων δόσεων από τον Αύγουστο του 2011. Σας θυμίζω ότι και πάλι τότε ήμουν σε αυτή τη θέση και είχα πάρει αυτή την απόφαση.

Έκτοτε δεν έχει καταβληθεί κανένα ποσόν και θα ήθελα σήμερα να κάνω μια δημόσια δήλωση, ότι ούτε πρόκειται να γίνει εάν δεν επιλυθούν οι διαφορές.

Και όλα αυτά μετά από ενημέρωση των ναυπηγείων ότι είχαν διακόψει τη συμφωνία τους με την HDW, τη γερμανική εταιρία η οποία είχε και την αποκλειστική ευθύνη της εκτέλεσης των εργασιών στα υποβρύχια.

Επαναλαμβάνω, λοιπόν, ότι η μη καταβολή των δόσεων συνεχίζεται μέχρι και σήμερα με μια μοναδική εξαίρεση την καταβολή μιας δόσης, τον Μάιο του 2011. Έτσι είχε κρίνει τότε το Υπουργείο Άμυνας ότι έπρεπε να πράξει, ώστε να μην δοθεί στα ΕΝΑΕ η δυνατότητα να εφαρμόσουν σχετική διάταξη της συμφωνίας που προέβλεπε καταγγελία σε περίπτωση μη καταβολής τριών συνεχών δόσεων.

Και βέβαια, το επαναλαμβάνω, ουδεμία μεταβολή πρόκειται να γίνει στο θέμα των πληρωμών, εάν όλα τα εκκρεμή ζητήματα δεν επιλυθούν.

Κύριε Πρόεδρε, όπως έπραξα ως Υπουργός Άμυνας τότε, δεσμεύομαι ότι καμία συμφωνία και καμία λύση του υπάρχοντος σήμερα σοβαρού προβλήματος για την άρση της εμπλοκής, δεν πρόκειται να υπάρξει χωρίς ενημέρωση και έγκριση της Βουλής, τόσο στο επίπεδο της αρμόδιας κοινοβουλευτικής επιτροπής, όσο και της ολομέλειας, η οποία θα κληθεί να κυρώσει τυχόν τροποποίηση της σύμβασης του 2010.

Εκτιμώ ότι αν και παλαιότερα είχε περισσότερο ενεργοποιηθεί και η κοινοβουλευτική διαδικασία, πολλά από εκείνα που μας συνοδεύουν σήμερα σε αυτή την περιπέτεια θα είχαν αποφευχθεί.

Εάν δεν επανέλθει η κανονική λειτουργία στα ναυπηγεία στο άμεσο διάστημα, τότε θα λάβουμε κύριε Πρόεδρε, μέτρα για να προστατεύσουμε όλα τα δίκαια του ελληνικού Δημοσίου προβαίνοντας σε όλες τις νόμιμες ενέργειες.

Τα χρονικά περιθώρια έχουν στενέψει. Και αυτό πρέπει να το γνωρίζουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι. Πρέπει να υπενθυμίσω πως η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Αμύνης έχει σταθερά κρατήσει αποστάσεις απέναντι στη στάση της ιδιοκτησίας των ναυπηγείων και έχει δηλώσει ότι δεν πρόκειται να εκταμιευθεί οποιοδήποτε ποσό χωρίς προηγούμενη έγκριση της Βουλής.  Τη στιγμή μάλιστα που η πλευρά των ναυπηγείων δεν έχει εκπληρώσει βασικές συμβατικές της υποχρεώσεις.

Εξυπακούεται ότι το Υπουργείο Εθνικής Αμύνης ως συναρμόδιο με το Υπουργείο Οικονομικών, ανεξαρτήτως του θέματος της ναυπήγησης των υποβρυχίων, συνεργάζεται με το Υπουργείο Οικονομικών και το Υπουργείο Ανάπτυξης, στη μελέτη και στην πρόταση συνολικής λύσης για την τύχη των ναυπηγείων και των εργαζομένων στα ΕΝΑΕ, καθώς και της σοβαρής εκκρεμότητας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού και η Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών τηρούν πλήρες αρχείο του θέματος το οποίο, κύριε Πρόεδρε, είναι στη διάθεσή σας.

Και θα ήθελα στο σημείο αυτό να καταθέσω πλήρες ιστορικό της όλης εξέλιξης του ζητήματος κατασκευής των υποβρυχίων, με πλήρη και λεπτομερή οικονομικά στοιχεία της αρμόδιας Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών του Υπουργείου.

Το Υπουργείο Ανάπτυξης συνεχίζει τις εντατικές προσπάθειες, ενώ υπάρχουν σαφέστατες οδηγίες του Πρωθυπουργού από την πρώτη κιόλας στιγμή να ληφθούν πρωτοβουλίες για την επίλυση του θέματος.

Εφ’ όσον προηγηθεί πλήρης απεμπλοκή της ναυπήγησης των υποβρυχίων από τα ναυπηγεία θα μπορούσε να διερευνηθεί για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά να ενταχθούν σε ένα πλαίσιο αναδιάρθρωσης.

Με δεδομένο όμως ότι οι διαδικασίες αυτές είναι ιδιαίτερα χρονοβόρες, προέχει για το Υπουργείο Άμυνας σήμερα η άμεση επίλυση του ζητήματος των υποβρυχίων με κάθε νόμιμο τρόπο.

Ενημερωθήκατε περί αυτού κατά τη διάρκεια της επίσκεψής σας στα ναυπηγεία στην ξηρά και στη θάλασσα που προβλέπονται, πριν από την έναρξη λειτουργίας των υποβρυχίων. Προτεραιότητα, λοιπόν, για εμάς είναι να ολοκληρωθούν άμεσα τα δύο τελικά τεστ.

Το Υπουργείο μας έχει την υποχρέωση να διαφυλάξει τη στιγμή αυτή την ασφάλεια των υποβρυχίων λόγω της απουσίας και της αδιαφορίας του αναδόχου και της διοίκησης των ΕΝΑΕ προς όφελος της προστασίας των εργαζόμενων στα ναυπηγεία, αλλά και της θωράκισης του εθνικού αμυντικού μας συστήματος.

Σας ευχαριστώ».


Δευτερολογία

«Πρώτα απ’ όλα, παρακολουθώντας με ιδιαίτερη προσοχή τα όσα είπε ο κύριος Τσίπρας, ο κύριος Πρόεδρος, καταλήγω σε ένα κατ΄ αρχήν συμπέρασμα. Ότι όλοι νοιαζόμαστε το ίδιο, έχουμε την ίδια ευαισθησία για ένα μείζον εθνικό θέμα.

Γιατί, ναι, θέλουμε τα υποβρύχια. Πρέπει να θωρακιστεί η άμυνα της χώρας και βεβαίως να λήξει αυτή η περιπέτεια που μας έχει εκθέσει και, το κυριότερο, στη πράξη αποδεικνύει την ανεπάρκεια και την ανικανότητα του συστήματός μας να λύνει προβλήματα.

Το ζήτημα των υποβρυχίων, όπως είχα την ευκαιρία να πω και πρωτύτερα κύριε Πρόεδρε, συμφωνούμε ότι παρουσιάζει σημαντικότατο δημοσιονομικό θέμα, αλλά και αμυντικό και εθνικό διακύβευμα.

Να είστε βέβαιος ότι αποτελεί κεντρικό ζήτημα για εμάς και είμαι βέβαιος και για εσάς. Θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω, ότι πολύ σύντομα θα επιτευχθεί ο στόχος, δηλαδή η παραλαβή των υποβρυχίων και η προστασία του δημοσίου συμφέροντος.

Δεν απέφυγα  προ ολίγου να σας δώσω τα νούμερα,  απλώς ζήτησα να μου τα υπενθυμίσουν. Πράγματι, μέχρι τη ψήφιση του νόμου του 2010, είχαν γίνει πληρωμές της τάξεως των 2,33 δισ. ευρώ.

Αλλά και μετά τη ψήφιση αυτού του νόμου, είχε καταβληθεί το ποσόν των 362 εκ. ευρώ.  Σας θυμίζω όμως πάλι αυτό που είπα πρωτύτερα, ότι αφότου αναλάβαμε το 2011 στην Κυβέρνηση Παπαδήμου, που πάλι ήμουν σε αυτή τη θέση, σταμάτησαν οι πληρωμές. Και δεν πρόκειται να καταβληθεί ούτε ένα ευρώ εάν δεν παραδοθούν τα υποβρύχια.

Στο Υπουργείο σήμερα βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια κατάσταση που όπως βγαίνει και σαν συμπέρασμα από τη συζήτηση που κάνουμε, μας κληροδοτήθηκε από το παρελθόν. Και που εύλογο είναι να συνεχίζει να προκαλεί αντιθέσεις και αντιπαραθέσεις.

Είπατε πρωτύτερα ότι το κράτος έχει συνέχεια και συμφωνώ μαζί σας.  Οι κυβερνήσεις δεν έχουν συνέχεια. Για αυτό και κάθε τόσο αλλάζουν. Και αλλάζουν, γιατί η ίδια η κοινωνία κρίνει ότι πρέπει να βελτιωθεί η λειτουργία και του πολιτικού συστήματος και το κυριότερο να υπάρξουν λύσεις.

Σε ότι αφορά το «lapsus linguae», θα ήθελα να πω κύριε Πρόεδρε, ότι αν δεν είχαν λειτουργήσει κάποιοι κάποτε υποβρυχίως δεν θα είχε προκύψει το πρόβλημα. Και βελτιώνω απλώς τη διατύπωσή σας για να μην θεωρείτε ότι κάνατε λάθος. Σωστά τα είπατε, μόνο που πρέπει να αναφερθείτε στο τότε.

Το Υπουργείο μας προσπαθεί στο μέτρο των δυνατοτήτων να δώσει τέλος σε αυτή την πράγματι απαράδεκτη κατάσταση και εμπλοκή για το σκέλος που αφορά κυρίως στα 4 υποβρύχια τα οποία θα μπορούνε σε σύντομο χρονικό διάστημα να ενταχθούν στο δυναμικό των Ενόπλων Δυνάμεων του Πολεμικού μας Ναυτικού.

Να είστε βέβαιος πως και τα άλλα αρμόδια υπουργεία για τη λειτουργία των ΕΝΑΕ και την διατήρηση των θέσεων εργασίας εργάζονται επίπονα, σκληρά, για τη συνολική υπέρβαση της σημερινής προβληματικής κατάστασης που είναι αλήθεια ότι βλάπτει το συμφέρον της χώρας.

Για αυτό το λόγο, κύριε Πρόεδρε, τόσο το Υπουργείο μας όσο και εγώ προσωπικά, χαιρετίζουμε την εκδήλωση του ζωηρού και ειλικρινούς πράγματι ενδιαφέροντός σας για τα θέματα της εθνικής άμυνας και προαγωγής της αμυντικής θωράκισης της χώρας. Σημαντικός παράγοντας για την οποία είναι τα τέσσερα υποβρύχια που βρίσκονται στο Σκαραμαγκά.

Συμφωνούμε, λοιπόν, καταρχήν σε μια κοινή πορεία για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Δηλαδή να πάρουμε τα υποβρύχια το συντομότερο δυνατόν. Κάτω βέβαια από όρους νομιμότητας, διαφάνειας και διασφάλισης του δημοσίου συμφέροντος. Αυτό είναι το χρέος μας, αυτή είναι η δέσμευσή μας. Η δέσμευση απέναντι στον ελληνικό λαό, αλλά και στις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις που είναι εγγυητές της ανεξαρτησίας μας και της ακεραιότητάς μας

Και κάτι τελευταίο. Πριν από λίγο ανακοινώσατε ότι έχετε την πρόθεση να προχωρήσετε στην πρόταση για τη συγκρότηση Εξεταστικής Επιτροπής. Είναι αναφαίρετο δικαίωμα κάθε κόμματος να το κάνει αυτό, πολλώ δε μάλλον της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Εκείνο όμως που θα ήθελα να σας πω γιατί αφήσατε κάποιους υπαινιγμούς, είναι ότι αυτή η Κυβέρνηση δεν φοβάται καμία Εξεταστική Επιτροπή, διότι είναι τόσο καθαρή η σχέση της με αυτή την υπόθεση που κάθε άλλο παρά την φοβίζει.

Ελπίζω το μήνυμά σας αυτό να μην έχει αποδέκτη αυτή την Κυβέρνηση.  Από τα όσα σας είπα πρωτύτερα, κύριε Πρόεδρε, γίνεται αντιληπτό ότι συμφωνούμε ως προς τη βασική αντίληψη για το πώς έχουν τα πράγματα και την ευαισθησία για την επίλυση του προβλήματος που έχει να κάνει με ένα εθνικό σκοπό, δηλαδή την προστασία του δημοσίου συμφέροντος. Αλλά να μην λησμονούμε και τους εργαζόμενους στα ναυπηγεία.

Έχουμε ένα πολύ σημαντικό εργατικό δυναμικό, επιστημονικό δυναμικό, που αυτό τον καιρό είναι σε αδράνεια, που οι οικογένειές τους υποφέρουν και που, όπως ξέρετε, το Υπουργείο μας είναι κοντά τους όλο αυτόν τον καιρό σε μια συλλογική και συνολική προσπάθεια να λυθεί αυτό το πρόβλημα.

Θέλω, λοιπόν, να σας διαβεβαιώσω ότι σε ό,τι αφορά την Κυβέρνηση και το Υπουργείο Εθνικής Αμύνης θα κινηθούμε με γρήγορους ρυθμούς για να επιλυθεί το πρόβλημα. Και σε αυτή την προσπάθεια, κύριε Πρόεδρε, δεν μπορώ εγώ να δω κανένα από τα κόμματα μέσα σε αυτόν τον ιερό χώρο της Βουλής, να μην συμφωνεί με τον στόχο. Και νομίζω ότι τελικά δεν θα αργήσει η μέρα που θα έχουμε λύσει αυτό το πρόβλημα.

Σας ευχαριστώ πολύ».

--
-
-
 ΣΧΕΤΙΚΑ ΣΤΟ EL:

3 comments:

  1. Eπίθεση Ευ. Βενιζέλου στον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και αιχμές κατά Δ. Αβραμόπουλου...

    Επίθεση στον ΣΥΡΙΖΑ εξαπέλυσε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελος Βενιζέλος σε παρέμβασή του στη Βουλή με αφορμή τη συζήτηση Τσίπρα – Αβραμόπουλου για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Άφησε όμως και αιχμές κατά του Υπουργού Εθνικής Άμυνας Δημήτρη Αβραμόπουλου.

    Ο κ. Βενιζέλος υποστήριξε ότι ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ «επανέλαβε τα γνωστά φληναφήματα για το νόμο του 2010» παραγνωρίζοντας την «τεράστια προσπάθεια που έγινε για να λυθούν τα προβλήματα».

    «Αυτά που είπε είναι η απροκάλυπτη υιοθέτηση και υποστήριξη των αρχικών αμαρτωλών συμβάσεων για τα υποβρύχια. Όπως ενσωμάτωσε την ομάδα Τσοχατζόπουλου έτσι υιοθετεί και αυτές» είπε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, ο οποίος επανέλαβε πολλές φορές ότι «δεν υπάρχει σύμβαση του 2010, υπάρχει νόμος ψηφισμένος από τη Βουλή» και ότι «όλα έγιναν ενώπιον της Βουλής και κατ’ εντολή της Βουλής».

    Αιχμές κατά του Δ. Αβραμόπουλου

    Επικαλούμενος και την ιδιότητα του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης απάντησε και στον υπουργό Εθνικής Άμυνας Δημήτρη Αβραμόπουλο, που είχε υποστηρίξει νωρίτερα ότι ο ίδιος διέταξε να σταματήσουν οι πληρωμές στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

    «Δεν ξέρω ποιος διεκδικεί την πατρότητα της διακοπής των πληρωμών, αλλά εγώ τη διέταξα το 2010», είπε και συνέχισε λέγοντας ότι «ο Πρωθυπουργός και εγώ, ως αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης έχουμε δώσει σαφείς και αυστηρές οδηγίες στους εμπλεκόμενους Υπουργούς να δοθεί οριστική λύση και υπάρχει αδικαιολόγητη παράταση της εκκρεμότητας που είναι βλαπτική για τα συμφέροντα του δημοσίου».

    «Οι Υπουργοί δεν είναι για να περιγράφουν καταστάσεις ούτε για να κάνουν τον καλό στην αντιπολίτευση, αλλά για να τέμνουν καταστάσεις», ήταν το σχόλιο του Ε. Βενιζέλου για τον Δ. Αβραμόπουλο......http://www.naftemporiki.gr/story/717157
    17/10/13

    ReplyDelete
  2. Τι απαντούν κύκλοι του υπουργείου Άμυνας στον Ευ. Βενιζέλο....

    «Η σημερινή τοποθέτηση του υπουργού Εθνικής Άμυνας στη Βουλή είναι ξεκάθαρη και δεν χρειάζονται οδηγίες. Προέχει το δημόσιο και εθνικό συμφέρον και αυτά μόνον υπηρετεί».

    Tα παραπάνω σημείωσαν κύκλοι προσκείμενοι στον υπουργό Εθνικής Άμυνας, σχολιάζοντας την ομιλία του Ευάγγελου Βενιζέλου, ο οποίος άφησε αιχμές κατά του κ. Δημήτρη Αβραμόπουλου, από το βήμα της Βουλής.

    Πηγή: ΑΜΠΕ
    http://www.naftemporiki.gr/story/717179
    17/10/13

    ReplyDelete
  3. Κεδίκογλου: Ουδεμία όχληση Μαξίμου για Αβραμόπουλο...

    Με παρέμβασή του στο κεντρικό δελτίο του Mega ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Σίμος Κεδίκολου, επιχείρησε να κλείσει το θέμα που άνοιξε το πρωί της Πέμπτης στη Βουλή, όταν μία απάντηση του υπουργού Δημήτρη Αβραμόπουλου σε επίκαιρη ερώτηση του Αλέξη Τσίπρα για το θέμα των υποβρυχίων, θεωρήθηκε ως άδειασμα του Ευάγγελου Βενιζέλου.

    «Δεν υπάρχει κανένα θέμα και κανένα σχόλιο από το Μέγαρο Μαξίμου», είπε ο κ. Κεδίκογλου, προσπαθώντας να διασκεδάσει τις πληροφορίες που έφεραν συνεργάτες του πρωθυπουργού ενοχλημένοςυ με τις διατυπώσεις Αβραμόπουλου.

    Ερωτηθείς εάν η φράση του κ. Αβρμαόπουλου ήταν ατυχής, ο κ. Κεδίκογλου επέμεινε: «Οχι, ήταν μία σαφέστατη έκφραση την οποία ο υπουργός διευκρίνισε περαιτέρω και σε συζήτηση που είχε αργότερα με τους δημοσιογράφους».

    Αιτία της «διένεξης» μεταξύ των υπουργών Εξωτερικών και Αμύνης στάθηκε η ομιλία του Δ. Αβραμόπουλου στη Βουλή, η οποία ερμηνεύτηκε ως άδειασμα του Ευάγγελου Βενιζέλου απέναντι στις κατηγορίες του Αλέξη Τσίπρα για το θέμα των υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού.

    Η επίμαχη φράση του Δημ. Αβραμόπουλου ήταν εξής:

    «...Θα ήθελα να πω ότι αν δεν είχαν λειτουργήσει κάποιοι, κάποτε, υποβρυχίως δεν θα είχε προκύψει το πρόβλημα. Και βελτιώνω απλώς την διατύπωσή σας για να μην θεωρηθεί ότι κάνετε λάθος. Σωστά τα είπατε μόνο που πρέπει να αναφερθείτε στο τότε. Πριν από λίγο ανακοινώσατε ότι έχετε την πρόθεση να προχωρήσετε στην πρόταση για την συγκρότηση εξεταστικής επιτροπής. Αυτή η κυβέρνηση δεν φοβάται καμία εξεταστική επιτροπή. Διότι είναι τόσο καθαρή η σχέση της με αυτή την υπόθεση, που κάθε άλλο παρά τη φοβίζει. Ελπίζω το μήνυμά σας αυτό να μην έχει αποδέκτη αυτή την κυβέρνηση».

    Ο Ευάγγελος Βενιζέλος έσπευσε στη Βουλή όπου διεξήγετο η συζήτηση και από το βήμα της Ολομέλειας, απευθυνόμενος μεν στον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά απαντώντας ουσιαστικά στον υπουργό Άμυνας (προς τον οποίο υπενθύμισε κομψά τη θεσμική του ανωτερότητα), είπε:

    «Ο πρωθυπουργός και εγώ, ως αρχηγοί των δυο κομμάτων της πλειοψηφίας έχουμε δώσει σαφείς και αυστηρές οδηγίες στους εμπλεκόμενους Υπουργούς, Εθνικής Άμυνας, Ανάπτυξης και Οικονομικών, να δοθεί οριστική, ριζοσπαστική, απόλυτη λύση με έγκριση της Βουλής στο ζήτημα αυτό. Και θέλω να είμαι καθαρός: οι υπουργοί δεν είναι για να περιγράφουν καταστάσεις, ούτε για να κάνουν τον καλό στην αντιπολίτευση. Οι υπουργοί είναι για να αναλαμβάνουν ευθύνες, να τέμνουν προβλήματα, να φέρουν αποτελέσματα".

    Ο υπουργός Άμυνας μετά την ομιλία του είχε διευκρινίσει σε δημοσιογράφους ότι δεν αναφερόταν στον Ευ. Βενιζέλο, αλλά στον Άκη Τσοχατζόπουλο, ενώ και μετά την τοποθέτηση του αντιπροέδρου της κυβέρνησης συνεργάτες του επεσήμαιναν:

    «Η σημερινή τοποθέτηση του υπουργού Εθνικής Άμυνας στη Βουλή είναι ξεκάθαρη και δεν χρειαζόταν οδηγίες. Προέχουν το δημόσιο και το εθνικό συμφέρον. Αυτά και μόνο υπηρετεί».......http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22767&subid=2&pubid=63904698
    17/10/13

    ReplyDelete

Only News

Featured Post

US Democratic congresswoman : There is no difference between 'moderate' rebels and al-Qaeda or the ISIS

United States Congresswoman and Democratic Party member Tulsi Gabbard on Wednesday revealed that she held a meeting with Syrian Presiden...

Blog Widget by LinkWithin