Tuesday, January 15, 2013

Τέλος Πλεύσης και Παραμονής για τα σκάφη αναψυχής

Τέλος πλεύσης και παραμονής θα θεσπίσει το υπουργείο Οικονομικών, που θα αντικαταστήσει την απόσυρση του ετήσιου φόρου πολυτελούς διαβίωσης των σκαφών αναψυχής. Αυτό τονίζεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών τονίζοντας ότι η σχετική διάταξη θα έρθει το αμέσως προσεχές διάστημα στη Βουλή από τα υπουργεία Οικονομικών και Εμπορικής Ναυτιλίας.
Η διάταξη θα λειτουργήσει συμπληρωματικά με τις διατάξεις του υπό κατάρτιση νομοσχεδίου για το Θαλάσσιο Τουρισμό και θα αφορά μόνο τον πλου και την παραμονή στη χώρα μας όλων των ιδιωτικών πλοίων αναψυχής ανεξαρτήτως σημαίας.

Πρόκειται για ένα τέλος που σήμερα δεν πληρώνει κανείς καθώς δεν προβλέπεται από τη νομοθεσία, το οποίο παράλληλα θα αποτελεί και ένα τίμημα για τη στάθμευση των σκαφών αυτών σε μη ιδιωτικές μαρίνες που σήμερα είναι δωρεάν.
Το τέλος θεσπίζεται ταυτόχρονα με την κατάργηση του φόρου πολυτελείας και του ειδικού φόρου, οι οποίοι όμως δεν εισπράχθηκαν ποτέ, με σκοπό την ενοποίηση των φορολογικών ρυθμίσεων και την κατάργηση αλυσιτελών διατάξεων, οι οποίες δεν προσέφεραν απολύτως τίποτα αλλά αντιθέτως προκάλεσαν σημαντικές απώλειες στα δημόσια έσοδα.
Με το Τέλος Πλεύσης και Παραμονής εκτιμάται ότι θα δημιουργηθεί ρεύμα επανόδου των σκαφών στα ελληνικά ύδατα και τις ελληνικές μαρίνες, θα τονωθεί η οικονομία των νησιών και των παράκτιων περιοχών και θα δημιουργηθούν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας καθώς θα παύσει να υφίσταται η αβεβαιότητα ως προς τη φορολογική αντιμετώπιση των σκαφών αναψυχής
Όπως σημειώνει το ΥΠΟΙΚ, η εφαρμογή του ισχύοντος φόρου πολυτελείας προκάλεσε την απώλεια θέσεων εργασίας, απώλεια είσπραξης ΦΠΑ και φόρου εισοδήματος σε όλους τους κλάδους επαγγελμάτων και επιτηδευματιών, οι οποίοι ασχολούνται με τον συγκεκριμένο κλάδο (π.χ. parking φύλαξης σκαφών, πληρώματα, μηχανικοί, συντηρητές, επισκευαστές, εταιρίες πώλησης εξοπλισμού και ανταλλακτικών κτλ), ενώ ταμειακά ο φόρος πολυτελείας απέδωσε ελάχιστα σε ετήσια βάση.
Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση ο φόρος αυτός απεδείχθη καταστροφικός και για τις ελληνικές εταιρίες εισαγωγής και εμπορίας μικρών ή μεγάλων σκαφών αναψυχής, καθώς κανείς Έλληνας ή αλλοδαπός εισάγει πλέον σκάφη στην Ελλάδα αφού το κόστος εισαγωγής κατέστη απαγορευτικό (23% ΦΠΑ + 10% φόρος πολυτελείας επί της αξίας του σκάφους).
Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, το Δημόσιο υπέστη σημαντικότατη απώλεια εσόδων, αφού ούτε φόρος πολυτελείας (10%) εισπράχθηκε ούτε και ΦΠΑ (23%), δεδομένου ότι προγραμματισμένες εισαγωγές ακυρώθηκαν. Στα ανωτέρω προστίθεται και η απώλεια εσόδων από την μη είσπραξη φόρου εισοδήματος, λόγω του μειωμένου κύκλου εργασιών και κέρδους των ελληνικών εταιρειών αντιπροσώπευσης.
ert gr
15/1/13
--
-

1 comment:

  1. Οριστικά εκτός φόρου πολυτελείας τα σκάφη αναψυχής.....

    Επιβεβαιώνεται με διάταξη σε νομοσχέδιο του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για τον θαλάσσιο τουρισμού η απόφαση που έλαβε από τον περασμένο Ιανουάριο η κυβέρνηση να απαλλάξει τα σκάφη αναψυχής από τον ετήσιο φόρο πολυτελούς διαβίωσης επιβάλλοντας σε αυτά ετήσιο Τέλος Πλεύσης και Παραμονής (ΤΠΠ).

    Τον περασμένο Ιανουάριο σε φορολογικό νομοσχέδιο το ΥΠΟΙΚ είχε επιβάλει ετήσιο φόρο πολυτελούς διαβίωσης στους κατόχους σκαφών αναψυχής αλλά η τελική διάταξη «ξηλώθηκε» ενόψει της επιβολής του ετήσιου Τέλους Πλεύσης και Παραμονής.

    Εκτός από την επιβολή του Τέλους και την απαλλαγή των σκαφών αναψυχής από το φόρο πολυτελείας το νομοσχέδιο του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας μεταξύ άλλων προβλέπει τα εξής:

    Το ΤΠΠ υπολογίζεται βάσει του μήκους του σκάφους. Σε μηχανοκίνητα ιδιωτικά πλοία αναψυχής άνω των 10 μέτρων, το τέλος παραμονής και πλεύσης υπολογίζεται ως εξής:

    α) για τα επόμενα δύο μέτρα, (ήτοι 10,01 έως 12 μέτρα), εκατό (100) ευρώ ανά μέτρο

    β) για τα επόμενα τρία μέτρα, (ήτοι 12,01 έως 15 μέτρα), διακόσια (200) ευρώ ανά μέτρο

    γ) για τα επόμενα πέντε μέτρα (ήτοι 15,01 έως 20 μέτρα), διακόσια πενήντα (250) ευρώ ανά μέτρο

    δ) για τα επόμενα πέντε μέτρα (ήτοι από 20,01 έως 24 μέτρα), τριακόσια πενήντα (350) ευρώ ανά μέτρο

    ε) για τα επόμενα μέτρα από 24,01 και άνω, τετρακόσια (400) ευρώ ανά μέτρο.

    Επίσης, σε ιστιοφόρα ιδιωτικά πλοία αναψυχής ολικού μήκους άνω των 12 μέτρων, το τέλος πλεύσης και παραμονής υπολογίζεται ως εξής:

    α) για τα επόμενα τρία μέτρα, (ήτοι 10,01 έως 15 μέτρα), εκατό (100) ευρώ ανά μέτρο

    β) για τα επόμενα πέντε μέτρα, (ήτοι 15,01 έως 20 μέτρα), διακόσια (200) ευρώ ανά μέτρο

    γ) για τα επόμενα τέσσερα μέτρα (ήτοι 20,01 έως 24 μέτρα), τριακόσια (300) ευρώ ανά μέτρο

    δ) για τα επόμενα μέτρα 24,01 και άνω, τετρακόσια (400) ευρώ ανά μέτρο.


    Πηγή:www.capital.gr
    http://www.capital.gr/tax/news_tax.asp?id=1787342
    1/5/13

    ReplyDelete

Only News

Featured Post

US Democratic congresswoman : There is no difference between 'moderate' rebels and al-Qaeda or the ISIS

United States Congresswoman and Democratic Party member Tulsi Gabbard on Wednesday revealed that she held a meeting with Syrian Presiden...

Blog Widget by LinkWithin